“Sağlıklı Yarınlara Güvenle Hep Birlikte”
HASTA ODAKLI BAKIM
Hasta ve Yakınları Danışma Kurulu
Planetree İnsan Odaklı Bakım Sertifikasyonu Nedir?
Planetree, 1978 yılında zor ve olumsuz bir hastane deneyimi yaşayan bir hasta tarafından Amerika’da gönüllülük esasına göre kurulan ve sağlık kuruluşlarının hastalar için nasıl daha iyileştiren ortamlar olabileceği üzerinde çalışmalar yapan bir kuruluştur.
Kişiyi sadece 'hasta' kimliği ile değil, geçmiş deneyimleri, değerleri, tercihleri, beklentileri ile bir birey olarak ele alıp, sağlık hizmetinin merkezine koymayı ifade etmektedir.
İnsan Odaklı Bakım Nedir?
İnsan Odaklı Bakım, hasta ve yakınlarının;
• Tercihlerine, • İhtiyaçlarına, • Değerlerine, Duyarlı ve saygılı şekilde hastanın merkezde tutulduğu en kaliteli bakımı doğru zamanda alma ve anlama hakkına sahip olması gerektiği felsefesi üzerine kurulu bakım modelidir.İnsan Odaklı Bakım İlkeleri Nelerdir?
İnsan Odaklı Bakım uygulamasına dört ilke rehberlik etmektedir:
İnsan Odaklı Bakım Çerçevesinde Değerlerimiz
Önceliğimiz Hasta Güvenliği: Sunduğumuz sağlık hizmetlerinde hastaların güvenliğini sağlamak önceliğimiz olup, tüm çalışanlarımız tarafından güvenlik önlemleri alınarak hastalarımızın tedavi ve bakımlarını sürdürmekteyiz. İnsan Odaklı Bakım: Hasta ve ailesinin değer yargıları, seçimleri, inanışları, kültürel durumu, mevcut sağlık durumuna olan tepkileri, aile dinamikleri doğrultusunda bireysel hasta tercihlerine, ihtiyaçlarına ve değerlerine saygılı, hastanın kaliteli ve doğru bakımı doğru zamanda alma ve anlama hakkına sahip olması gerektiği felsefesi üzerine kurulu bakım sunmaktayız. Güvenlik : İşyeri ortamının hasta, çalışan ve ziyaretçilerimiz için sağlıklı ve güvenli koşullarda olmasını sağlamaktayız. Gizlilik : Hasta mahremiyetini gözeterek hasta bilgilerinin gizliliğini korumaktayız. Dürüstlük : Sağlık hizmetini dürüstlük ilkesine uygun olarak sunuyor ve bütün profesyonel ilişkilerde ahlaki çerçevede davranıyor, şeffaflık sağlıyoruz. Tarafsızlık : Eşit sağlık hizmeti sunarak , dil, din, ırk, cinsiyet, felsefi inanç, siyasi düşünce gibi sebeplerle ayrımcılık yapmıyor, önyargı ve kalıplaşmış davranışlara karşı mücadele ediyoruz. Etkin Kriz Yönetimi : Geribildirimlerin ve etik anlaşmazlıkların etkili bir şekilde ve zamanında sonuca bağlanmasını sağlıyoruz. Uzmanlık ve İleri Teknoloji : Bilgiyi koruyarak uzmanlık çalışmalarını destekliyoruz. Bilimsel kayıtları ve teknolojik gelişmeleri takip ederek, yenilikleri uygulamalara adapte ederek güncelliğini sürdürüyoruz. Süreç Performans Yönetimi : Tıbbi ve idari süreçlerle ilgili takip edilen performans gösterge sonuçlarında şeffaflığı gözetiyoruz. Sağlık bakımına erişim ve tıbbi süreçlerle ilgili çıktılarda farklılıkları azaltmaya yönelik iyileştirme çalışmaları yaparak verimliliği artırarak israfı önlüyoruz. Risk Yönetimi : Tıbbi ve idari risklere karşı önleyici çalışmalar yapıyor, riskleri belirleyerek gerekli önlemleri alıyoruz. Hastanemizde İnsan Odaklı Bakım Uygulamaları Nelerdir? Güven Sağlık Grubu’nda “İnsan Odaklı Bakım” anlayışını tekrar ele aldık ve bu anlayışla hem “hasta uygulamaları” hem de “çalışan destek uygulamaları” kapsamında birçok çalışmaya imza attık. Hem hasta hem de çalışanlarla ortaklık etmeyi yeniden tanımladık. Hastanemizin yönetiminde, aldığımız kararlarda ve uygulama değişikliklerinde hastalarımız var Hizmet verdiğimiz hastalara kulak vermenin yanında onları danışmanlarımız olarak konumlandırıyor ve “hastalarla yönetilen bir hastane” olma yolunda ilerliyoruz. Bu kapsamda Hasta ve Yakınları Danışma Kurulu olarak adlandırdığımız ve aktif olarak bir araya geldiğimiz bir kurulumuz var… Hizmet verdiğimiz tüm alanlarda yapılan iyileştirme çalışmalarında, alınan kararlarda ve iyileştirme planlamalarında hasta ve hasta yakınlarının bakış açısını, deneyimlerini ve onların gözünden iyileştirme fırsatlarını değerlendirebilmek amacıyla bu kurula danışıyoruz. Bu iyileştirme çalışmaları bazen bir fiziksel alan yenileme çalışması olabildiği gibi bazen de süreçlerimizi yeniden tasarladığımız çalışmalar olabiliyor. Bir başka deyişle projelerimizde hastalarımız ile birlikte çalışıyoruz. Ortak Karar Verme Süreci Ortak karar verme; hekim/sağlık personeli ve hastaların, sağlık sorunlarını test edip, teşhis ve tedavi etmenin en iyi yolunu belirlemek için birlikte çalışması demektir. Ortak karar verme süreci ile amaçlanan; hastalar için bilimsel veriler ışığında daha iyi kararların alınması, hekimler için daha verimli zaman kullanımı ve kurumlar için daha verimli kaynak kullanımıdır. Bakımı planlarken hasta tercihlerine yer veriyoruz Güven Sağlık Grubu olarak hem hastanede hem de Tıp Merkezi’nde misafir ettiğimiz tüm hastalarımızın tıbbi açıdan bir engel yoksa günlük rutin alışkanlıklarını korumayı önemsiyoruz. Bu nedenle hastalarımızın uyku alışkanlıkları, yemek saati tercihleri ve yeme alışkanlıkları ile kültürel tercihlerini hayata geçiriyoruz. Hasta Tercihli 7/24 Ziyaret Uygulaması Tıbbi açıdan kısıtlama söz konusu değilse misafirleri hastalarımızı 7/24 ziyaret edebilmektedirler. Tıbbi kısıtlama dışında ziyaret kısıtlamasına sadece hastalarımız karar vermektedir. Bakım Ortaklığı Programı İnsan Odaklı Bakım anlayışımız çerçevesinde hastalarımızın hastaneden çıktıktan sonra da bakımlarının devamlılığını sağlamayı önemsiyoruz. Bu kapsamda eve taburcu olan hastalarımıza en çok yardımcı olan kişilerin hastalarımızın yakınları olduğunu biliyoruz. Bu nedenle hasta yakınlarına hastanede bulundukları süre boyunca bakımın nasıl yapılacağı konusunda rehberlik ederek, deneyim kazandırıyoruz. Böylece hastamızın evde bakım ihtiyacının daha iyi bir şekilde karşılanmasını sağlıyoruz. Açık Kayıt/ Paylaşılan Kayıt Uygulaması Sağlık kuruluşlarında bakımın şeffaf olması gerektiğine inanıyoruz. Bu nedenle tüm hasta kayıtlarımız hastalarımız ve izin verdikleri yakınları ile paylaşılır. Açık Kayıt uygulamamızdaki amaçlarımızdan bir diğeri de hastalarımızı etkin bir şekilde bilgilendirmektir. Biliyoruz ki doğru bilgiye sahip hastalar hastalıklarını yönetmede daha aktif rol almaktadırlar. Bu nedenle tıbbi bilgiler ilgili sağlık profesyoneli tarafından hastalarımıza yeterli zamanı ayrılarak, anlayabilecekleri şekilde açıklanır. Yaşam Zenginleştirici Faaliyetler Hastalarımız ve hasta yakınları açısından baktığımızda bir hastanede uzun zaman geçirmenin zor ve sıkıcı olabildiğinin farkındayız. Zaman zaman kliniklerde müzik dinletileri yapıyoruz.Hasta Odaklı Bakım Felsefesi
Hasta odaklı bakım; hastalar ve yakınlarını kendi bakım süreçlerine dahil eden bir anlayıştır. Bu anlayış, hasta ve hasta yakınlarıyla birlikte tedavi edicilerin gerçek bir ortaklık kurması, ihtiyaçlarını karşılaması ve sonuçları iyileştirmesi konusunda yol göstericidir.
Güven Hastanesinde; hastalar, hasta yakınları ve tüm çalışanların otak bir amaç doğrultusunda iş birliği içerisinde olmasını önemsiyor ve vazgeçilmez olduğuna inanıyoruz.
Hasta Odaklı Bakım Aşağıdakileri içerir:
Hastaların inanç, değer, tercih ve ihtiyaçlarına saygı
Samimi, içten, şeffaf, şevkatli ve insancıl bakım
Empati ile yaklaşım, duygusal ve sosyal destek
Bakımın koordinasyonu
Fiziki Rahatlık
Bilgi, iletişim ve eğitim
Aile üyeleri ve hasta yakınlarının hasta bakımına katılımı
Taburcu sonrası destek
Hasta ve Yakınları Danışma Kurulu nedir?
Hastalarımız, hasta yakınlarımız ve bakım vericilerle ortaklık kurma yollarımızdan biridir.
Hasta ve Yakınları Danışma Kurulu, hasta ve yakınlarından oluşan gönüllü üyeler ile yetkin hastane çalışanlarından oluşan bir yapıdır.
Gönüllü hasta ve yakınlarımız, hasta deneyiminin nasıl iyileştirilebileceği konusunda rehberlik sağlamak için çalışanlarla (klinik, idari ve destek) işbirliği yapar. Aylık toplantılarda kurul, hasta, hasta yakınları ve hastane odaklı bakım girişimleri üzerinde çalışır.
Bir Hasta veya Hasta Yakını Danışman Olarak Ne Yapar?
Hastalar ve yakınları genellikle bakım ekibinin en bilgili üyeleridir ve aldıkları bakım hakkında farklı bakış açılarıyla önemli geri bildirimler sunabilirler.
Hasta ve yakınlarından oluşan gönüllü danışmanlar, sağlık hizmeti deneyiminin kalitesini artırmaya yardımcı olan kişilerdir.
Hasta ve Yakınları Danışma Kurulu Neler Yapabilir:
• Hastane sağlık bakımı ile ilgili deneyimlerini klinik çalışanlar, idari personel, destek personel ve diğer danışmanlarla paylaşır.
• Bir hasta veya hasta yakını olmanın nasıl bir şey olduğunu anlatarak, sağladığımız bakım ve hizmetin, kalite ve güvenliğini nasıl geliştirebileceğimiz konusunda yol gösterirler.
Hastane politikaları, bakım uygulamaları ve hasta eğitim materyalleri hakkında hasta ve yakınlarının bakış açısı ile öneri verirler.
Hasta ve yakınlarının bakış açısını süreçlere yansıtabilmek için çalışma grupları veya iyileştirme çalışmalarında yer alırlar.
Ne Zaman Toplanırız?
Güven Hastanesi'nde ayda bir kez, öğle vakti 1-2 saatlik toplantı yapılır.
Üyelik Kriterleri:
SON BAŞARILARIMIZ
Hasta odalarında bulundurulan “Hasta ve Ailesi El-Kitabı İnsan Odaklı Bakım Rehberi”nin hazırlanması
“Doktor Muayenesine Hazır Olmanın 10 Yolu” bilgilendirme metninin hazırlanması
Çalışan işe alım süreci seçim kriterlerinde yer alması için, hastaların gözünden insan odaklı çalışan seçim kriterlerinin belirlenmesi
Hastanede yatmakta olan hastaların doğum günlerinin kutlanmaya başlanması
Hastalar ve sağlık çalışanları arasında iletişim amacıyla kullanılan panoların / beyaz tahtaların içeriği ve tasarımının oluşturulması
Radyolojide Düşmelerin Önlenmesi, Hasta Güvenliği Projesi
Nasıl Katılabilirim?
Hastalar ve yakınları için bakımın kalitesini iyileştirmeye yardım olacak fikirleriniz varsa siz ya da sevdiğiniz bir yakınınız Güven Hastanesi’nden bakım alıyorsa, beraber çalışmak üzere sizi Hasta ve Hasta Yakını Danışmanı olarak kurulumuza katılmaya davet ediyoruz!
Katkılarınız, herkese sağladığımız bakımı geliştirmemize yardımcı olacağından bizim için çok önemlidir.
Periyodik olarak haber bültenimizi size ulaştıralım.
Nesilden nesile hayat bize GÜVEN diyor.
Güven Hastanesi hizmet standartları ile JCI tarafından akredite edilmiştir. JCI şikayet bildirimlerinizi buraya tıklayarak yapabilirsiniz.
Kişisel verilerin korunması ve işlenmesi politikalarına buradan ulaşabilirsiniz.