Portakal Mı Suyu Mu?

Kış aylarının vazgeçilmez meyvelerden portakal iyi bir C vitamini kaynağıdır. Peki suyu da kendisi kadar faydalı mı?

100 gr portakalda 50 mg C vitamini bulunmaktadır. C vitamini kanser ve kardiyovasküler hastalıklara yol açan hücre hasarını engeller, bağışıklık sistemi ve akciğerler başta olmak üzere diğer sistemleri korur. C vitamini kollajen üretiminde etkin rol oynar, yaraların iyileşmesini sağlar, cilt ve bağ dokusunu destekler. Portakal aynı zamanda göz sağlığı için gerekli olan antioksidanları da içermektedir. Lutein ve zeaksantin antioksidanları ile mavi ışığın göze verdiği hasardan korur. Bu antioksidanların alımının artması katarakt ve yaşa bağlı makula dejenerasyonu gibi göz hastalıklarının oluşumunu engeller.

Ara öğün alışkanlığı olan kişilerde kan şekeri dengede kalır.Kişi gün içerisinde açlık hissetmez ve böylece farketmeden besin alımları azalır.

Bir büyük boy portakal 4 gram posa içermektedir. Günlük önerilen posa ihtiyacının yüzde 10’unu karşılar. Bir su bardağı portakal suyu ise 0.5 gram posa içermektedir. Günlük posa ihtiyacının yüzde 1’ini karşılar.

Posa sindirim sistemini düzenler, divertiküler hastalık belirtilerini iyileştirir, kolesterolü düşürür ve yemek sonrası kan şekerinin ani artışını önler. Besinin posa miktarı arttıkça sindirimi gecikir. Midenin boşalma hızı ve kan şekerini yükseltme özelliği azalır.Özellikle son dönemlerde daha çok artan meyve suyu tüketimini değerlendirirsek. Hazır meyve suları meyveden çok şeker içermekte ve özellikle diyabet hastalarını çok ciddi derecede tehdit edici durumlara neden olabilmektedir. Şeker oranı bu kadar yüksek olan meyve suları tüketiminin pek çok sakıncası vardır. Kan şekerinin hızlı yükselmesine ve ardından hızlı bir düşüşüne neden olmaktadır. Şeker oranı yüksek olduğu için kalorileri de yüksektir. Posa içeriği olmadığından tokluk sağlamaz aksine çabuk acıkmaya neden olur.

Bu Konudaki Diğer Yazılar

Portakal Mı Suyu Mu?

Kış aylarının vazgeçilmez meyvelerden portakal iyi bir C vitamini kaynağıdır. Peki suyu da kendisi kadar faydalı mı?